sâmbătă, 30 iunie 2012

Ultima Ora

Iunie... vara... ultima ora din aceasta luna. Nu am sa va retin prea mult de data aceasta. Mai am doar cateva clarificari de facut, asa ca sper sa cititi totul cu atentie.
De multe ori nu reusesc sa ma exprim foarte bine, nici in scris, nici in vorbire. Si multe persoane nu inteleg foarte bine ce am de spus. Am mai sustinut si in alte randuri si repet: poate logica mea difera fata de logica altor persoane. Am fost obisnuit sa gandesc intr-un anumit mod si imi este greu sa ma despart de el pentru ca nu ma pot adapta fiecarei persoane in parte. Asta pentru ca in general functioneaza, dar nu si cand vine vorba de lucruri mai personale.
In postarea precedenta, am folosit persoana I pentru a scrie unele lucruri. Ceea ce am transmis (sau ceea ce credeam ca transmit) a fost destul de diferit fata de ceea ce am primit ca opinii, desi textul pare destul de evident. Este corect ca majoritatea persoanelor care citesc acest blog nu ma cunosc foarte bine, dar am scris de foarte multe ori in paginile lui ca nu este bine sa judecam fara sa cunoastem si chiar postarea continea fraza „nu este totul ceea ce pare”. Cu toate acestea, am primit reactii oarecum contradictorii.
Unii dintre cei care citesc acest blog stiu deja ca evit sa scriu la persoana I tocmai din cauza acestor discrepante intre ceea ce incerc sa transmit si ceea ce inteleg altii. Nu ma deranjeaza ceea ce se spune. Ma deranjeaza insa ca toti se grabesc la concluzii. Daca eu as scrie „am ucis o persoana”, probabil ca a doua zi as deveni subiectul unei anchete pentru ca oamenii ar crede ca eu chiar am ucis pe cineva... repet: nu este totul ceea ce pare. Iar pana la alte lamuriri, ma voi abtine sa mai scriu folosind persoana I sau perspectiva proprie.
Am simtit nevoia acestei justificari pentru ca de multe ori sunt intrebat de ce nu scriu despre mine sau de ce nu particip in diverse activitati care ar presupune sa scriu despre mine. Iar unii dintre cei care au mai citit, in trecut, acest blog stiu ca au existat si alte postari care au generat conflicte. Probabil ca generalizand, oamenii inteleg mai bine mesajul, asa ca de acum incolo sa va asteptati la astfel de postari. Pana atunci, va invit sa cititi parerea Stefaniei despre bloguri, parere cu care sunt intru totul de acord.

8 comentarii:

  1. Ștefania a reușit să scrie în cuvinte ceea ce mulți simțim când scriem. Blogul este ca o casă pentru unii dintre noi, în care ne refugiem de fiecare dată când avem ocazia și în care găsim adăpost și protecție. Dar blogul în sine reprezintă și un alter ego mut, care nu se poate exprima decât prin cuvinte și stări de spirit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... iar eu resimt cel mai bine ce inseamna sa nu te poti exprima...

      Ștergere
    2. Nu e vorba că nu te exprimi tu bine, că dacă ar fi așa, nimeni, dar absolut nimeni nu ar înțelege ce scrii sau ce vrei să transmiți. În schimb, sunt unii care înțeleg și alții care nu, dar așa se întâmplă tot timpul.

      Ștergere
    3. Pai am zis ca in general functioneaza... dar sunt si situatii in care da gres exprimarea... si mi se pare ca prea des, mai ales cand e vorba de mine si propria persoana.

      Ștergere
  2. Hei scrie cum simti, generalizand sau la persoana 1. whatever, e blogul tau, e casa ta cu ganduri, oamenii care te apreciaza cu adevarat se intorc ;)Ma bucur ca imi impartasesti parerea despre blog:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Degeaba scriu cum simt daca nu sunt inteles. Si eu ma bucur ca avem aceeasi opinie.

      Ștergere