duminică, 20 octombrie 2013

Filmul Ţigării


Într-o noapte mă priveai cu dezinteres
Şi mi-ai spus că am intrat în regres.
Aburii de vin fiert şi fumul de ţigară
Încercau să îşi forţeze drumul prin fereastră, afară.
Mi-ai spus să rămân sănătos şi să nu te aştept
Căci vei zbura din braţele mele spre un alt piept.

Îţi prindeam din zbor cuvintele
Şi încercam să le descifrez sensurile,
Dar ele se dovedeau mult prea multe
Pentru mintea mea plină de gânduri mărunte,
Aşa că îmi imaginam că ascult o casetă veche
Şi lăsam sunetul să îmi alunece pe lângă ureche.

Mi-ai spus că noi nu aveam sens şi era prea târziu,
Că în nicio carte nu vom găsi cuvintele care în inimă se scriu
Şi că nici măcar eu nu mai eram ceea ce cauţi,
Că îţi doreşti şi prinţul broscoi, şi peştişorul de aur,
Şi poate că a fost iubire şi sigur a fost ceva bun,
Dar orice a fost cândva, nu mai era de mult...

Într-o noapte stelele dansau pe cer
Şi parfumul tău se simţea în aer.
Am privit atunci adânc în ochii tăi
Şi am găsit acelaşi suflet în noi doi,
Dar între timp el s-a mutat într-o stea
Şi parfumul tău a mai rămas doar pe cămaşa mea.

Obişnuiam să îţi ascult inima
Rezonând la unison cu vocea ta,
Şi rămâneam captivat de poveştile lor
Prins într-un vis intens, dar incolor.
Adormeam  apoi în poala ta zâmbind
Iar tu mă priveai cu ochii tăi sclipind.

Dar m-am trezit, de atunci, din vis
Şi tot de atunci mi-am şi promis
Că nu voi mai bea niciodată vin fiert
Şi nu voi mai fuma ţigări pe sfert
Căutând în compania unor simple vicii
False plăceri, vânzătoare de iluzii.

Mi-am amintit apoi că eu nici nu fumam,
Ci doar stăteam în prag şi te priveam,
Ascultând cum printre două fumuri
Îmi spuneai poveşti uitate ale nimănui.
Dar nici tu nu erai mai mult decât acele plăsmuiri,
Nu existati, erai un simplu actor din filmul ţigării.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu