Soarele abia rasarise pe copertina albastra a verii. Urma un nou spectacol in Circul Tragediei, iar toata lumea se pregatea.
Totul trebuia sa iasa perfect, altfel cineva ar fi putut ramane cu impresia ca
lucrurile se pot schimba. Iar asta era ilegal de interzisa.
In curtea circului, e mare agitatie.
Animalele urla in custi, ingrijitorii urla pe langa custi si cei mai fericiti
sunt betivii, care tocmai intra pe poarta carciumei pentru a savura taria
diminetii. Saltimbancii isi picteaza chipurile in diverse forme si culori
pentru a exprima diverse stari. Se suie pe catalige si privesc cu dispret in
jos ori se arunca de pe sarma fara plasa de siguranta pentru a-si plange
caderile. Apoi se spala pe fata cu sange si lacrimi si incearca sa smulga
aplauzele si admiratia colegilor. In lipsa, reiau totul de la capat.
Dresorii pocnesc din bice, iar papusarii trag de sfori. Au multe comenzi de dat si putin timp de executie, caci prosperitatea
intregului circ depinde de priceperea si autoritatea lor. Evident, se bucura de
intreaga atentie si tot respectul turmelor, care executa orbeste ordinele in
asteptarea recompenselor mizere. Acum apar magicienii, care, cu trucurile lor
de prestidigitatie si iluzionism, reusesc sa lase impresia ca toata lumea
primeste cate ceva bun. In lipsa, reiau totul de la capat.
De departe, cel mai interesant numar este cel al clovnilor. Au renuntat de mult la farsele ridicole si nu isi mai arunca
placinte in fata. Au invatat sa fie mult mai subtili si mai versatili, iar acum
se joaca cu sentimente si cuvinte. In lipsa sentimentelor arunca multe cuvinte,
iar in lipsa cuvintelor pretind sentimente. Permit sentimentelor sa dispara si
cuvintelor sa doara, apoi se ataca reciproc cu ele. Isi starnesc dispretul sau
admiratia, iubirea sau ura, lacrimile sau zambetele si se aplauda reciproc,
apoi isi strang mainile cu prietenie. In lipsa, reiau totul de la capat.
In toate exista un echilibru. Daca se ia cate o balanta si se arunca pe talerele ei cate un strigat de durere si un zambet de
bucurie, cate un strop de fericire si o firimitura de regret, cate un pahar de
alcool si o mana intinsa prieteneste, cate o privire plina de admiratie si un
aer de aroganta, cate o masca perfida si un chip luminos, cate o flacara de
iubire si un carbune incins de ura, balantele se echilibreaza si toata lumea e
fericita. In lipsa, se reia totul de la capat.
Dar cu sentimentele si cuvintele nu se poate
echilibra nimic. Cuvintele dor, sentimentele pier. Cuvintele ucid, sentimentele
nasc. Cuvintele sunt moi, sentimentele sunt fragile. Cuvintele sunt de piatra,
sentimentele sunt de foc. Si nu se poate relua nimic pana iese bine. Nu se pot
muta dintr-o parte intr-alta, de pe un taler pe altul... cum se pun
sentimentele in locul cuvintelor? Sau cum se pun cuvintele in locul
sentimentelor? O astfel de jonglerie este foarte periculoasa, caci ambele
variante sunt cel putin la fel de dureroase...
„Cuvintele dor, sentimentele pier”, asta poate pentru că există prea mulți oameni care folosesc cuvinte nepotrivite și alții care se folosesc de sentimente mult prea puternice.
RăspundețiȘtergereEu zic ca sigur din cauza asta e asa...
Ștergere